Tuesday, January 10, 2012

Saya Dah Muncul Semula Yeppi (Entri Holiday)

I'm coming home coming home. runsing fikiran saya runsing. yang amat. jelaslah terlampau banyak kenangan dan pengalaman selama ketiadaan saya di sini. bercuti selama dua minggu di indonesia. sekali dengan balik kampung. pakej gitu.


Urat saraf yang menjalar dalam kandungan otak ni dah mengkucar-kacir untuk mengalirkan daya jari-jemari supaya bersemangat update blog.


Assalamualaikum, pembuka kata di awal tahun 2012 setelah kesekian lamanya saya tak update entri baru buat blog sang cinta ini. haha hello hello semua! oh sebelum tu, SELAMAT TAHUN BARU 2012. masih belum terlambat untuk saya ucapkan. hehe


Mari sini saya nak sampaikan cerita pengalaman bercuti. cehcehh bercuti gitu you. ingat lagi kan, entri sebelum ni ianya terakhir buat tahun 2011.


Dan sekarang, entri kali ini saya persembahkan. ehem. entri pertama. PERTAMA buat tahun 2012 saya! saya jamu gambar-gambar dan penerangannya saja lah ya. pasti, kalian mesti gemar gambar kan :D


dari kiri saya, sepupu saya, dan sepupu saya lagi. sesampai jea di padang terus kena pergi makan. serius. makanan kat sini memang sedap. lagi satu saya cuba pakai tudung silang macam tu. saya rasa macam hahaha sangat.


sepupu saya yang di tengah tu namanya fitri rahma yanti tapi kebiasaan panggil nama dia ipit. paling hujung tu kakak sepupu, nama dia lydia. memang panggil dia kak lydia atau kak ya. dia kerja di batam sekarang ni, jadi masa saya datang sana tu dia tengah dapat cuti.

LAMUN OMBAK tempat makan kami. dah kenyang, selesai makan. saya menginap di rumah kak lydia. dia anak kakak kepada mak saya yang ketiga yang kami panggil mak ngah.

Cuma satu malam saja stay di padang. esoknya terus terbang lagi ke medan. terbang dan terbang, 50 minit dah sampai di medan. memey ah kena naik flight dari padang ke medan, kalau naik bas mahu satu hari satu malam baru sampai medan. kakak kepada mak saya jugak tapi yang keempat, datang jemput saya dengan ipit di airport medan.

ini rumah bunde saya yang di binjai, medan. selama saya dengan para sepupu dekat medan, rumah bunde ni lah tempat kitorang menginap. hehe

dari kiri, ibu kepada sepupu saya ipit tadi. kitorang panggil dia makwo sebab dia kakak kepada mak saya yang paling sulung. yang tengah tu pula kak irma, kakak sepupu saya juga. dia anak kepada bunde. nah yang paling kanan tulah bunde saya yang duduk di medan. bunde ni kakak mak saya yang keempat. ramai kan adik-beradik mak saya? kahkah

nama dia dicky berumur 22 tahun mungkin. abang dicky adik kepada kak lydia yang tinggal di padang. dia berjiwa muda macam saya dengan ipit. haha

dan.. *drum roll* saya pun nak cuba getik-getik naik motor ni jugak. tenenene. serius gua cakap kan, motor ni super cool memang nampak macam motor scooter zaman dolu-dolu tu. kan best kalau motor ni ada kat malaysia.

Sekian. tamat entri buat hari ini. nanti saya update cerita seterusnya ya. tunggu tau darling. tunggu.

p/s : gambar terlampau banyak sampai nak gugur rambut tak tahu nak upload yang mana satu.
p/ss : saya dah siap-siap kan gambaran untuk entri seterusnya dan seterusnya.
p/sss : saya minta diberi masa untuk selesaikan tugasan update blog sang cinta ni serta segala gambar buat masa ini.
p/ssss : dah selesai aman semuanya saya terus terjah blog awak semua ya! haha wassalam.

10 comments:

shahrul said...

wahhh.. aq tgok pic kg ko tu an memang nmpk best n menarik hee :D

eiyzniey said...

Wahhhh..rindu nk bace blog niii
aischa dh blk!!!!!!!
Heheheeee....
Lagi comel lps holiday niii yAaaa!
:)))))

Mizz ErMa said...

dah balik? sakan yer p bercuti..hihi

lisa said...

comelnye aischa! nak motor tu satu :p

Nur Aischa said...

@shahrul haha thanks ya shahrul, biasa2 jea tu. sbenarnya byk lagi :D

@eiyzniey wahh rindu kat kak eiyzniey jugak!!!! :D ok2 lps ni insyaallah aisyah dh mula rajin update blog ni. hehe ala rasa mcm makin gemuk la kak..haha

@Mizz Erma a'ah hari sabtu haritu, hehe tula pasal..haha

@lisa haha takda la lisa.. u lagi comel! kena beli kat sana la kalau nak motor mcm tu ;D

syahirooAhmad said...

seronoknye dia naek skuter.. nasi padang mmg lauk banyak kan..bestnye... tetibe lapar.. Aischa dalam pix no.2 nampak matang gitu. hehe

ShahzCudin said...

juling mata tgk gmbr.. *hahah..gurau2
lama btol cuti..igt xnak blik cni..hihi..

eiyzniey said...

Alaaa..xde gemuk nyeee
Lagi cun ade laa.hehehee
:)))
Ok2.truskan berbelog ya..masuk gambo manyak2.heee

~Nana BamBam~ said...

nasi padang mmg kegemaran nana..


best betul dapat bercuti...hehe


skuter sapa 2? emsemnyer..nak no fon bley ? hahahaa :P

Nur Aischa said...

@syahirooAhmad tak bawak pun,cuma duduk atas tu jea hehe. a'ah, lauk dia byk kan. matang? aiyo dah tua lah nmpk nya ya..haha

@ShahzCudin haha. hmm dua minggu jea :) mesti lah balik sini ! adoyy rindu kot :D

@eiyzniey haha tp kena control jugak ni ;D eh mmg takde nye kak.. ok2, mmg byk lagi gmbr yg ada ni. hee

@nana bambam wahh bagusla tu :D skuter sepupu tu, sape hensem?? hahaha ngorat jela XD