Thursday, September 29, 2011

Percayalah Saya Kaki Komik.

Assalamualaikum pembuka bicara. Waalaikummusalam penjawab bicara. dah sekian lama berhabuk sekali pun blog saya ni tak ber update. haish macam macam hal. selagi ada masa dapat jugak saya pot pet pot pet dalam blog ni .hehe kitew rinduw law kat awaks. awaks rinduw kitew?? hik. #oloh sememehnya. tak molek macam gini.


Sudah sudah. tapi kan, jari saya pun mati kutu nak fikir taip apa untuk post entry. itulah padah nya bila jarang jarang kemaskini belog. aisehmenn. tak lupa jugak selalu selalu datang singgah blog korang semua :)


Percayakah anda, saya jenis yang gila kan komik? percayalah. itu memang benar. saya rasa agak susah zaman sekarang nak jumpa gurlzz gemar baca komik. ramai yang lebih cenderung kepada novel. saya paling jarang dan malas tahap 99 degree untuk mengorat novel. ia tebal dan beratus mukasurat untuk dihabiskan. tak larat lah mak macam ni. dan saya antara salah satu makhluk di kalangan gurlzz yang gemar baca komik.


Mula minat nak terjah komik ni sejak tingkatan dua. zaman dua kosong kosong lapan atau 2008. fuyoh! tak silap saya masa tu hampir akhir tahun. memang pantang tak pantang kalau ternampak koleksi buku komik gempak starz. pernah dengar kan.


Bila bosan saya mula mati akal untuk berbuat apa. lagi lagi hari cuti. nak jugak ada bahan koleksi lawak untuk baca. ya, saya memang akan cari komik. tak kira lah kat mana pun, saya tetap akan cari. #tapi baca komik ni pun untuk isi masa lapang dalam rumah jea. dekat luar memang segan hidup mati tak mahu <--ada kena mengena ke dengan ini?


Ratapi lah koleksi komik yang saya pernah baca semua ni. taraaaaaa !


Ada antara komik ni saya beli dari zaman tingkatan dua dan ada yang adik bongsu saya beli sendiri. dua komik cerita hantu tu memang gerun. saya sendiri yang baca terasa remangnya segala roma. saya syorkan jangan baca sorang sorang kalau tak macam terasa ada kat sebelah. he he he

Yang ni belum baca lagi. saya cilok jap adik punya untuk buat pameran. kah kah. tengok dekat tv pun ada ni.

Ini paling latest saya baca! sungguh lawok tahap tak kering gusi saya baca. kelihatan seperti buku kanak kanak 3 tahun padahal banyak sumber sains yang boleh kita dapat bila baca komik ni. bagus tau.

Nampak macam eleh tak eleh bila dah tahu saya kaki komik. haha iyo, nak buat cano. dah ni jugak sumber hiburan saya selain dengar lagu, internet, tengok tv, etc. baru lah rock bebeh lain dari yang lain. banyaklah rock mu.

Ada sesiapa yang sudi kirimkan komik you all untuk saya?? taliponlah pada nombor yang tertera. 0123456789XXXX. kahkah. biar saya baca sampai gelak kihkihkih nak terkeluar isi perut. ok ok saya gurau. rasa nak beli lagi, tapi kena save bajet pulak. ah terpaksa tahan dulu. kawal kehendak mu aisyah. tak apa, suruh adik bodek mak jea beli lagi kat luar tu. haha

Baiklah, sekian tamat kisah komik saya. saja untuk dikongsikan kepada semua. gudbai dan jaga diri.

Alah ewahhhhh. ewah ewah ewah. ciecieee. ecececeee. berhenti aisyah. ekeke.

Terima Kasih Sudi Baca Semua :)

35 comments:

sheiladzmi said...

Menjenguk tuan blog.
Dah follow:)
http://sheiladzmi.blogspot.com/

sheiladzmi said...
This comment has been removed by the author.
atifah said...

hahaha sama mcm saya lah! jum tukar tukar komik nak tak?

amy syahirah said...

i plak kaki novel . gila dengan novel . hehe .

Syazwan Che Deraman said...

saya kaki ayam.
hehhe

.farah nadhirah. said...

ala nak pinjam. kita pon kaki komik jugat api yg cintan cintun. haha

meaw said...

under 18 best gila kot,gempak starz best!

Nur Aischa said...

@sheiladzmi okay thanks ya ;) nanti jenguk blog awak balik.

@atifah wahh serius ni?? xD jum jum! banyak2 tau nanti haha

@amy syahirah oh yekea, hehe bestla suka dgn novel ;)

@Syazwan Che Deraman hahah takda kena mengena kot xD

@.farah nadhirah. jom la tukar2 nak? hee oh yg cintan cintun pun akak layan gak tau. haha

@meaw tulah pasal, mmg klakar habis. yeah gempak starz! haha

KECIK said...

Under 18 my Fav ! :D

syahirooAhmad said...

wah cha.. kelas gitu.. hang komik yang gaduh2 rm3.50 tu tak minat? ala yang gantung kat kedai2 mamak tu. like pedang stiawan. dewata raya. and etc. minat? dragon ball?

tapi kan komik cam gempak n ujang tu dulu best. skrang. hmm.ntah. gua dah kurengg la.. baik layan drama korea. hahah

aqilah mazalan said...

sis i suka gila kt zint, hehe. eh i pun suka komik gak ;D

Nur Aischa said...

@KECIK wow yeah! kita sama lah haha ;D

@syahirooAhmad hahaha kelas jahh. oh yg tu minat jugak, tp mcm jarang jea nampak kat kedai mamak. a'ah betul tu,dulu2 paling suka gempak dgn ujang tula skrg tak da.. yup korea! HAHA

@aqilah mazalan eh betul ni?? :D zint tuh nakal. haha

EyqaLuvender said...

samela ngn akak...
hehe...
1 gobok kt umah pnuh ngn komik...
gler addict...
tp komik yg sweet2 jela...yg ganas2 akak ta lyn~

H.J said...

komik one piece tak layan eh,,>haha

Khuzrin Kamarudin said...

Komik dari Gempak Starz tu memang aku suka.. serius.. :)

Ikhtiar hidup.. budak rumah aku yang tunjuk.. tak sangka best.. hahaha...

Nur Aischa said...

@EyqaLuvender wah akak pun sama suka komik? haha sepsep! lagi lah,bg sy pinjam skit?? :D ala tk kisah,yg pnting komik kan. hee

@H.J komik apa tu?? mcm pernah dgr.

@Khuzrin Kamarudin yeah mmg gempak starz byk yg best. wahh dah mula layan lah tu ikhtiar hidup. hahah

muhammad zaaid - lanzaafame said...

haha, kaitan komik dengan gambar terakhir? :)

Nur Aischa said...

saja hobi :)

ILA HonEyBuNNy said...

banyaknya komik...

meh nak pinjam sekejap..hehe

Nur Aischa said...

haha meh la, kita tukar2 nak?? hee

hamzah ian said...

nak pinjam satu puluh bijik

syahirooAhmad said...

erkk. ader perkhidmatan menyewa buku ke? nak nak!

Nur Aischa said...

@hamzah ian boleh boleh. eh tp mana ada satu puluh bijik? haha

@syahirooAhmad mana ada lah,hahaha just tukar2 meh :D

Mizz ErMa said...

waa..same la kite..hehe tapi conan tu sy kureng skit..penyiasat remaja lagi best kot? hehe

Nur Aischa said...

haha tak sangka akak pun minat jugak ea ;D tula,conan ni komik dia mcm tak best sgt. oh penyiasat remaja,nanti saya try cari ya ;)

JIJI YU said...

ujang tu kira komik ke majalah sukan ek

Nur Aischa said...

bkn majalan sukan,dia mjlh lawak yg sempoi. keluaran lama punya.

ShahzCudin said...

salam..
bleh tahan byaknye kumpul komik..tp ak skrg da xde masa nak kumpul..so, bace on9 komik je la..

aleen aiden said...

housemate alin ade yg gila komik,ade yg gila novel,ade yg gila tgk anime,mcm2!hi3

Nur Aischa said...

@ShahCudin waalaikummusalam.. hehe boleh la ni sikit2 jea :) eh ada ya online punya? boleh bg link tak??

@alenn aiden wahh hahaha bestnya environment mcm tu,mesti meriah ada mcm jenis buku :D

budak penjara said...

komik under18 best..yg cite dinsour tu aku ade 1..rampas yg ank murid aku punye..haha

Nur Aischa said...

itula pasal,top habis under18. hehe wah cikgu kea ni?? haha kesian anak murid tu,penat dia beli oh last2 jadi milik cikgunya pulak.. :D

Mizz ErMa said...

penyiasat remaja ade 2..satu yang kindaichi punya, satu yg Q punya..2,2 best! hehe sal conan tu pulak, dgr2 da tamat kan? cam mana ending cite conan tu?

Nur Aischa said...

ohh gitu, tp aisya belum pernah baca lagi tu tak tahu hehe. eh dah tamat ya?? laa serius tak tahu oh,dah jarang tgk la sis..

Anonymous said...

assalam..sy ad koleksi utk letgo..if berminat, sila ke link fb sy yek...tq =]

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1520070127461.2068005.1405778361&type=3