Monday, September 19, 2011

Benar atau Angau.

Assalamualaikum. terlebih dahulu saya tak kan terbitkan sikit pun rasa perasan di sini. mohon doa dijauhkan dari rasa macam tu, itu memang prinsip saya. kui kui. aneh mungkin bagi saya. janggal tiba tiba dia cakap macam itu rupa.


Baiklah, mula!


Hari ini ada peperiksaan sains. soalan boleh tahan. sebelum bunyi loceng waktu balik, duduk duduk tenangkan jiwa bila dah selesai jawab kertas periksa.


Tengah termenung-menung(saya orang kuat termenung haha), macam biasa lah cakap bisik bisik dengan kawan selagi masa menjawab peperiksaan belum habis.


Titiba, titiba. correction: tiba-tiba. dah macam nama kawan sekolah pulak, THIBA.


Dengan tak sengaja nya terpandang termenung lama lama dekat anon. walaweh, apakmasaklah mata tak nak beralih ni.


Lalu anon(tempat duduknya selang dua meja dari sebelah tempat duduk saya), cakap bisik bisik sambil tekup guna sebelah tapak tangan.


Sambil tunjuk tunjuk guna jari telunjuk, kau. kau. kau #%^#@^&*(.


Eh jangan salah faham, salah saya sendiri tak fokus untuk tengok betul betul apa yang anon nak cakap bisik bisik kan. anon terus hentikan gaya itu oleh kerana tiba tiba kawan depan saya, afiqah pandang direct pada si anon. lalu anon gelak berdekah-dekah secara perlahan untuk mengcover cakap bisik bisik nya itu.


Selang berapa saat, anon ulang sekali lagi action itu.


Sambil tunjuk tunjuk guna jari telunjuk sekali lagi, kau. kau. kau cantik. Si anon terus senyum kambing.


Dari situ, adrenalin dalaman saya berderau dengan laju. terus buat muka blur semulajadi saya dengan geleng kepala kuat kuat sambil mentidak kan cakap bisik bisik itu. terus saya toleh ke tempat lain T_T


Sedarkan saya sekarang supaya itu hanya lamunan beberapa ketika sewaktu dengannya. deyyy vanggah! saya sampaikan cerita ini atas dasar benar & memang ingin luahkan sebab. sebab dah ternyata ini belog sang cinta saya. hee ^_^ Y


Gambar tiada kesan pada pos hari ini, sahaja-sahaja saja ;D


Sekian untuk hari ini, wassalam. jaga diri semua~

19 comments:

Adila Amalyna said...

Memang cantiklah adik ;)

zakirul rahim said...

jawab periksa betul2 bukan termenung..hehe~

Nur Aischa said...

@adila amalyna tak la, kakak lagi cantik. omeyy ;)

@zakirul rahim hahah ya ya, tp time tu mmg dah habis jwb exma pun :D

shahrul said...

kalo na angau pon lps spm ye... dgr nasihat dari mr. shahrul ni.. hahaha

JIJI YU said...

aku keliru ni..

Nur Aischa said...

shahrul, haha yeahh, habis spm lah kita angau en :D

@JIJI YU eh apa yg kelirunya??

Lelaki Godang said...

ni Aischa skolah CJ eh? mcm kenal, tp mcm tak kenal..

Nur Aischa said...

a'ah ya ya, smk cj lah skrg. ni yg mana satu ya??

Lelaki Godang said...

rahsia! haha

Nur Aischa said...

laa hahaha tp mcm pernah tp jarang nampak. pernah skolah cj ke dulu?

Lelaki Godang said...

ni taufik la. bf meza. haiyo

Nur Aischa said...

lahh. tak ckp awal2. haiyo, lainnya muka haha. sbelum ni bkn dh ada blog ke, ni blog baru ke?

Lelaki Godang said...

aah blog baru. ;) patut muka mcm kenal.. rupanya, laa 1 tempat. haha

bloghok said...

wachaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..cute tuan blog....kifikfkif

sifu im said...

gambr xde kene mengena ngn pos kn??klu ak nk komen gmbr leh??

baju tu cam alas meja..haha..jgn marah

Rossy Brown. said...

comel :D :D hehe.

Nur Aischa said...

@lelaki godang ohh ok2. haa tulah pasal, hahaha

@bloghok wacha wacha haa :D mana ada lah.

@sifu im amboi amboi sedapnya mulut. hahah ok tak kisah la :D

@rossy brown u lagi comel dear ;)

meaw said...

komen sifu ngek,hahaha...sifu mang gitu,hehe...jahatkan dia (larikkk) adik comei :D

Nur Aischa said...

haha tulah sampai hati dia ckp mcm tu :( haa dah ada bekap terbaik ni dari sis ;D thanks ya, haha jom lariii~