Friday, July 29, 2011

Pesanan Berharga

Assalamualaikum :) balik-2 jea sekolah tadi ayah nak gerak dah. aku dah masuk kereta, bila tayar dah berputar aku tergamam mendadak. aku ingatkan ayah, yg adik belum keluar sekolah lagi, tunggu dia dulu. oh gila aku ni. dah memang nyanyuk atau kenapa, banyak berfikir? aku lupa yg adik tak sekolah hari ni, tiba-2 ayah ingatkan aku. demm aku sendiri tak perasan adik tak datang sekolah padahal tiap hari naik seangkatan sama.


Bila dah jalan kereta tu, nak sekali kena tempelek meleret leret ceramah *ayahku bagai pakar motivasi. macam itu lah macam ini lah ragam darinya. aku rasa macam tak ada kaitan kot yg aku lupa adik aku tak sekolah tapi ayah aku meleret macam macam. haha dari nak mula jalan balik hampir sampai rumah kena motivasi sihat dari ayah. tapi telinga aku degil buat buat masuk kanan keluar kiri. ah teruknya. bila fikir balik semula memang bagus semua nasihat ayah aku. dia nasihatkan macam macam, contoh kena tidur awal jangan tidur lambat lambat, rajin mengaji solat, makan yg sihat sihat keropok keropok jajan jangan amalkan sebab itu daya ingatan otak aku lemah, akhir sekali rajin belajar.


Sebenarnya panjang lagi rasa macam lebih dari tetiga peperpuluhan lelima jejuta perkataan *melampau lampau. tapi betul lah kata ayah tu, aku cuba muhasabah diri lepas ni.



haha ayah ayah siapalah yang tak sayang ayah. tak ada ayah tak ada lah aku lahir kat muka bumi indah ni.

3 comments:

shahrul shafiq said...

wahh.. pic kat dpn umah ko ke?? na raye la mcm ni... hahaha

Nur Aischa said...

haha bukanlah shahrul,bukan rumah aku. ni kat kampung :) raya tahun lps.

shahrul shafiq said...

oh kg ko.. wah.. serius cantik la umah kg ko tu :)