Tuesday, January 25, 2011

kasihan ketua kelas saye

kenapa dgn ketua kelas saye? saya kesian tengok dia. tapi pasal ape? pasal budak-budak kelas tak berapa puas hati dgn dia hari nih. kasihan kau nadirah :( aku faham macam mana perasaan kau bila budak-budak kelas ade jea yg tak puas hati. bukan ape,tadi nadirah ada bawak pelan kedudukan kitorang dalam kelas,cikgu yg suruh tukar bagi budak melayu duduk dengan cina atau india. kira Satu Malaysia lah kan :D sekali nadirah bagi pelan tuh dekat cikgu kelas,cikgu pun sebut lah nama sorang-sorang,siapa duduk dengan siapa. TAPI, ramai yg tak puas hati dgn tempat duduk dorang! haishh,apadaaa termasuklah aku sekali xD tapi aku tak marah nadirah,aku cuma cakap jea bagi tempat aku kat depan-depan sikit,duduk belakang mesti mengantuk =_=


sekali tuh ramai budak lelaki cakap kat nadira yg dorang nak tukar tempat duduk,ada yg nak duduk dgn member dorang jugakla,ada yg tak nak duduk belakang la,ade yg nak duduk dgn geng dorang jugakla.budak-budak perempuan okay jea semua.budak-budak lelaki macam desak-desak nadira lah,kenapa nadira tukar tempat duduk dorang jadi macam tu.habis riuh rendah kelas aku tu macam pasar malam.lastlast,nadira menangis dohh.sedih aku tengok dia tadi.dia cakap, 'korang tukarlah sendiri.aku tak nak masuk campur' pastu dia terus nangis lagi. aku terus cakap kat dia,kau sabar jelaa.jgn nangis lagi,biasa lah tu jadi ketua kelas mesti berat tanggungjawab dia.kedudukan tuh akan ditukar lepas cuti raya cina nanti.so kita tengoklah macam mana rupa sebenar kedudukan kitorang dalam kelas -5DEDIKASI-


p/s:kepada kelas-kelas lain tuh,terima jela kat mana-mana tempat pun korang duduk dalam kelas,dengan siapa korang duduk.yg penting korang terus belajar dan fokus k masa cikgu ajar! itu jea kunci kejayaan kita :D

No comments: