Thursday, January 20, 2011

drop prinsip perakaunan

aku frust sekarang nih. tension, asyik nak menangis jeh. aku dah buat keputusan, nak drop subjek prinsip perakaunan. aku nak tukar dgn perdagangan. aku rasa macam takde semangat lagi dah nak teruskan belajar akaun. T_T rasa tak tenteram. homework yg cikgu bagi pun,aku tak dapat nak siapkan.yg aku tahu terus nak menangis jeh. dah ramai member nasihatkan aku  supaya jgn DROP subjek akaun tuh! tapi aku tak mampu,aku tak lah sepandai korang nak tengok dan faham kerja-kerja akaun yg rumit tuh. aku tak larat dah wey nak teruskan. aku fikir yg terbaik,daripada aku paksa teruskan belajar subjek tuh lagi baik aku drop. dari aku terus terasa macam terpaksa je belajar subjek tuh.

serious akaun form5 nih susah gilaa. grrrrr. aku dah bawak bincang dgn mak aku, mak aku ckp kalau tak boleh teruskan tak payah paksa. sebab tu semua pilihan aku,keputusan aku. daripada aku kecewa tengok result exam akaun gagal lebih baik aku drop dari sekarang. aku akan cuba luangkan byk masa utk study balik perdagangan form4,aku tetap akan cuba weh!! kalau perdagangan pun aku tak boleh bawak jugak,haaa aku ambil SPM 8subjek jelah.

dah cukuplah aku meng-frust-kan  otak aku ni. yg penting motto aku tahun,belajar rajin-rajin.tak nak lagi ada subjek yg gagal.biak p lah subjek ape pun yg aku bawak yg penting LULUS. cantik je tengok result tuh.

esok aku nak pergi jumpa cikgu maheran,nak bagitahu dia yg aku nak drop akaun pastu tukar dgn perdagangan. FULLSTOP! masa depan masih panjang.cuma kita jea yg kena pandai bawak diri.ini lah markah-markah prinsip perakaunan aku masa form4 dulu :(
ujian1 - 76%
ppt - 82%
ujian2 - 56%
pat - 29% ............ -_-

p/s: harap aku kuat, takde sedih-sedih lagi dah! 

3 comments:

atifah said...

kauboleh buat punya. trust me

scha sykes said...

oke tipah. aku dh ade smgt baru utk teruskan akaun B)

Park Shin Mi said...

Akak,saya nak Tanya,ada kesan buruk x drop akaun..saya pun xpandai akaun..lagi2 bila wat kerja kursus,saya kena ada kawan yg bimbing.tapi ssh sbb rmai kwn saya dok asrama...ad kesan buruk x akak??please jwb soalan sya