Friday, November 26, 2010

Pengalaman Bekerja

Hai semua, dah lama tak update blog. Rindu lahh ;(
Ni nak cerita pengalaman kerja kat A&W. hee

Pejam celik, dah dua hari kerja situ. tapi hari ni agak best sikit walau pun penat gilaaa. penat2 pun berbaloi jugak ^_^

HARI PERTAMA KERJA ; Semalam.
Bangun tidur terus siap2 nak pergi kerja, tapi terlambat amik bas pulak!
haihh, terpaksa la naik cab, nak cepat punya pasal kan. Habis melayang rm8 aku macam tuh je. huhu
Dah sampai tu terus gerak A&W dgn fyfa.
Masuk jeh kedai tu, kitorang cari manager. Nak start kerja.
Serious aku cakap, sumpah segan ohh time nak masuk situ. HAHA
Ramai sangat member kerja situ, pastu dorang pandang jee.

Jumpa miss manager kat belakang tu, dia terus bagi baju dgn topi.
Then kitorang pergi toilet tukar baju, igt kan besar.  tapi boleh tahan laa, sesuai jugak la dgn badan kitorang. hehe
(Comel jugak kitorang pakai baju tuh. hahaha)

Lepastu, miss tunjuk ajar kitorang barang semua, kenal2 dgn staff, tunjuk semua product makanan.
Walaupun penat, sekejap ke depan sekejap ke belakang, tapi seronok.
Sambil buat kerja dapat lepak dgn kawan2 tu semua. hehe

HARI KEDUA BEKERJA ; Hari ini.
Hari ni aku mmg semangat betul nak pergi kerja.
Bangun awal lagi tuh, pastu terus pergi mandi bersiap semua. HAHA
Dah siap2, makan dulu jap. mak masak nasi goreng. hee
Keluar rumah pukul 11, tunggu bas.
Bas pulak dtg pukul 11.30, lembab punya bas =='
Nasib baik sempat sampai mines.

Masuk je kedai, jumpa miss manager.
Tiba2 miss suruh aku dgn fyfa jaga kaunter.
FULAMAK !
Memang terkejut beruk aku dgn fyfa tadi.
Dahla kitorang tak brape nak tahu mana satu button untuk amik order.
Tapi nasib baik jugakla myra ada ajar sikit mcm mana nak amik order kat kaunter tuh.

Okay, so bermula lah kerja aku dgn fyfa kat kaunter tadi.
Macam2 kerenah pelanggan yg kitorang dapat.
Ada yg OKAY, ada jugak yg KEREK. huh
Mentanglah kaya, banyak pulak bunyi complain dia.
haishh, Sabar jela kitorang tadi. hahah

Tapi tak apa, kitorang cuba jugak bermesra dgn pelanggan =)
chehh! HAHA.
Lagi2 aku, berapa kali asyik salah tekan jeh benda tuh.
Aku punya lah cuak bila salah kira ke, salah amik order ke.
Nasib baik miss tak marah, fuhh selamat.
Budak baru belajar kann. hehe

Bila dah lama2 sikit tu, kira okay la.
Tak ada kabut2 lagi dah aku ni.
Sebab dah faham nak tekan2 benda tuh. hahaha

Habis kerja pukul 8.
Then miss suruh aku dgn fyfa kira semua hasil duit dalam mesin kaunter tuh.
Alhamdulillah la!
Nasib baik tak ada yg short!
Lebih sikit ada lah. HEHE
Ala berapa posen je pun. haha
Syukur sangatsangat lah!
Aku and fyfa dapat buat kerja dgn baik hari ni.
-PEACE-

SEMOGA HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI . . .

5 comments:

Fazrina Mokhtar said...

customer is always right, okay? hehe.

anis said...

eh apa lg post la gmbr scha pakai bju A&W
kate comey , nk jgk tgok :) heee

scha sykes said...

kak faz: yeayea, tp ade jugak yg tk btul nyee. hahah
anis: gmbar?? wahh haha! kitorang blum snap2 lagi laa gmbar :D

Zylee said...

waa , mcm best je keje

scha sykes said...

haha try la? :D