Friday, November 19, 2010

Melawat Kawan yg sedang Sakit

Pukul 11.30pagi terus gerak nak pergi hospital serdang. melawat kawan tersayang, Fycca Mustafa yang sedang sakit akibat terkena DEMAM DENGGI. gila lahh, memang kesian kat dia !

Aku pergi dgn fyfa and hany je, naik cab plak tuh dari ktm serdang sebab nak cepat. time melawat hari ini dari pukul 11.30 - 2.00pm.

Sampai je kat hospital tuh kitorang terus pergi kaunter maklumat then kitorang tanya pesakit bernama syafiqa mustafa. Dah dapat tahu dia masuk wad berapa terus kitorang singgah kedai jap. beli buah. haha maklumlah, tak ada apa buah tangan pun yg kitorang bawak tadi jadi terpaksa jelah beli kat kedai dalam hospital tuh..

Dah beli buah terus naik atas, cari wad pkot (fycca). Dah masuk dalam bilik pesakit, kitorang tanya nurse yg ada kat depan meja kaunter tuh, mana temapat syafiqa diletakkan then last2 jumpa jugak !

Selak je langsir katil pesakit tu terus jumpa pkot. YA ALLAH ! kesian gila laa tengok dia ! sayu je hati aku tengok dia.. hmm
Aku tengok keadaan dia lemah sgt2, tangan dia dah banyak lubang and sampai lebam2 sebab asyik kena cucuk jeh nak ambil darah. (kalau aku lah yg kena, sumpah aku menangis gila babi punya lah, aku tak tahan kena injection!)

Tapi pkot KUAT, dia tak menangis pun bila kena cucuk ambil darah tu. dia tahan je, wahh pkot mmg hebat ah !

Kitorang pun lepak jap, borak2 dgn pkot. tanya khabar dia, macam mana keadaan dia. mcm2 lah.
Pastu kitorang ambil gambar dia nak buat kenangan. HEE
Nak tgk keadaan dia macam mana? tgk gambar bawah nih,
Harap kau kuat pkot.
Kitorang sayangg kau.
Jangan sedih eh.
Kalau kau sedih, kitorang pun turut sedih jugak. huhu


So macam itu lah keadaan dia sekarang.. lemah je aku tgk dia. Bercakap pun, macam tak larat dah ;(

Kalau korang tgk betul2 kan, kat tangan "kiri" dia tu ada kesan lebam. sebab berapa kali asyik kena cucuk jeh nak ambil darah. PEHH mmg sakit ah aku tgk !

Sama2 lah kita doa kan syafiqa cepat sembuh dan sihat wal afiat mcm dulu semula. AMINN . .

3 comments:

Mohd Aizat Nazmi said...

kesian dia

anis said...

terasa mcm nk nagis pulak :(
kecian mber scha tuh .

scha sykes said...

aizat: a'ah. demam denggi susah tu nak sembuh :(
anis: huhu anis nangis nnti scha lg nangis! haa jgn nangis k. sme2 doa kan terbaik utk dia. aminn